Design can make a difference

Het is voor A-merken steeds moeilijker relevant te blijven voor consumenten en onderscheidend te zijn ten opzichte van privat labels en B merken. Elke innovatie wordt steeds sneller en gemakkelijker gekopieerd. Als A-merk moet je dus blijven innoveren met je product, advertising en (packaging) design. Daarnaast moeten A-merken consumenten verleiden om de hogere prijs waar te maken.

Onlangs kwam ik op een blog een geweldige (concept)verpakking voor Doritos tegen. Geweldig. Als dit ooit in de winkel mag komen te liggen, dan koop ik het product om de verpakking. Precies zoals ik gedaan heb (en nog doe) bij de mooie flesjes van Grolsch.

821171254064003

Afbeelding 3

Zie hieronder het concept zoals Petar Pavlov dat ontwikkeld heeft. Er zijn via de Behance.net bestanden te downloaden om zijn conceptverpakking te voorzien van een ander design. Hoewel ik niet precies weet wat de rol van Doritos hierin is is het een zeer succesvolle marketing/pr campagne. Verschillende blogs hebben al over deze mooie verpakking geschreven. Een geweldig voorbeeld van hoe design kan bijdragen aan het succes van merken.

821171254064077

1 Response to “Design can make a difference”


  1. 1 Fontanel vernieuwd at Alef.nl

Leave a Reply